dilluns, 13 de desembre del 2010

Cmos checksum error - default loaded

En un PC "proper" i ja amb una certa edat va apareixer el bonic missatge:

Cmos checksum error - default loaded

La solució ha estat bastant fàcil: simplement canviar-li la pila.

Aquest problema ja el vaig patir fa molts i molts anys, i en aquell cas, la pila estava soldada a la placa. Ara, afortunadament, ha estat molt més fàcil. Simplement presionar un piu, treure la vella i possar la nova.

Cal fixar-se, evidentment, en la polaritat. Habitualment el pol possitiu a la part visible, es a dir, adalt.

Vaig comprovar que la pila (una pila de botó de CR2032) vella no funcionava (amb una bàscula) amb la qual cosa la causa estava bastant clar. La solució ha estat una miqueta (no gaire) més complicada. Al principi, amb la pila nova, -validant amb la mateixa bàscula que estava en perfecte funcionament- continuava apareixen el missatge.

Seguint diferents consells publicats en foros de hardware vaig treure la pila uns 10 minuts (evidentment amb el PC apagat i desconnectat de la xarxa elèctrica), la vaig apretar una miqueta (a alguns els hi passava que no l'acabaven de connectar correctament). Vaig entrar a la BIOS polsant Escape en la fase d'engament. En aquesta BIOS (una AWARD) vaig escollir l'opció LOAD OPTIMIZED DEFAULTS (es a dir, vaig recarregar la configuració per defecte).

I ... solucionat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada