dimarts, 31 de gener del 2017

Batería moto Yuasa YB10L-B2 12V. 11Ah. con mantenimiento (40,90)


En onze mesos, la bateria Yuasa de la Suzuki 500 (80.800 km) es va morir just el 31 de desembre.



Donat que estàvem en una ona de fred i no em calia la moto, la vaig deixar estar uns dies i vaig tenir la feliç idea de comprar-la per internet. La factura d'instal·lació de l'anterior fou entorn dels 87 €
Se'm presentaven tres opcions:

Gel
Sense manteniment
Amb manteniment

Amb la lògica dispersa que em caracteritza, donat que la que tenia sols m'hi havia durant onze mesos, vaig decidir comprar-me la mateixa. En la meva descàrrega puc dir que el que no volia era equivocar-me en temes d'amperatge o voltis o especificacions que em són molt alienes.

Per què no vaig reclamar el canvi donat que estava en garantia? Encara m'ho pregunto.



Total que la compro i la rebo amb un bonic pot d'àcid sulfúric amb el qual he d'omplir els sis vasos de la bateria. Amb uns guants i molta por procedeixo amb èxit relatiu (cal eliminar les putes bombolles). Atenció: abans cal retirar el tap de color vermell. Es veu que si no ho fas, la humanitat pot desaparèixer.

Ho aconsegueixo sense afectacions greus, m'espero una mitja hora, la instal·lo i EVIDENTMENT no funciona.

Perquè funcioni tinc tres opcions:

  • Arrancar la moto espenyent i fer-li uns 30 km perquè carregui
  • Carregar-la amb un carregador de bateria (que no tinc)
  • Baixar les orelles i anar al meu mecànic de sempre i demanar-li. Si us plau, si us plau, que me la carregui.

Amb la primera opció no m'atreveixo. Ja em veig, fet pols, amb la moto per terra

La segona es podria suplir demanant el carregador (no goso fer-ho).

Em decideixo per la tercera. A cal mecànic no em volen cobrar res però deixo de propina 20 €

Total: 40,90 + 20 = 60,90 € i ara m'he de comprar un carregador (50 €) perquè no vull que em torni a passar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada