diumenge, 15 de desembre del 2013

Cursa nº 16 Sagrera XXXVI edició

Participants classificats: 1068
Dones: 175
Homes: 893

Temps: 44:33
Posició general: 380
Posició sexe: 365
Posició categoria: 106/261

Ja pràcticament net del refredat i desprès d'intentar infructuosament trobar aparcament en els llocs indicats per l'organització trobo un bonic forat en el Passatge Bofarull. Un cop enllestida la maniobra me n'adono que està prohibit aparcar just per la cursa. Amb tot de respecte, cap el parking de pagament... (evidentment, quan vam passar durant la cursa, en el lloc que jo havia respectat hi havia cotxes aparcats)

Em quedo una estoneta al cotxe perquè el termòmetre marca 5 graus i, a les 09:00 surto al carrer. Començo a tremolar i me n'adono que he oblidat el buff. La única solució es començar a trotar més per superar el fred que per escalfar. En un plis m'uneixo a tot una corrua de senyors i senyores amb indumentàries llampants que, com si fossin hare-krishnes, comencem a fer una mena de processó al voltant d'una plaça.

Sembla que començo a reaccionar i cap a les 09:20 busco el calaix groc amb poc èxit. Barreja considerable. Tant això com l'apinyament m'han deixat de sorprendre. Sigui com sigui estic bastant a prop de la línia de sortida.

Disparen i sortim. Casi em mato en els primers 10 metres però aconsegueixo no entrebancar. Suau baixada i al agafar la Sagrera "cataplonc". Ha caigut una valla amb un soroll bastant escandalós. Tot seguit es comencen a sentir crits de "cuidaduuu" i similars agressions a la llengua però molt eficients. El ritme -dels altres- és molt fort. Com és habitual em començo a deprimir i em dedico a fixar-me en l'arquitectura. Cal dir que alguns edificis són espectaculars. D'altres em recorden els anys de primer de carrera on junt amb alguns companys que vivien al barri vam fer el treball d'antropologia. Entre aquests pensaments i els continus viratges en un no res estem al km 5. El temps sembla molt millor del que esperava. Donat que ja conec el 50 per cent del recorregut i estic bé de forces cal augmentar la velocitat en la segona part. Fidel a la tradició rebutjo educadament l'aigua i esprinto per evitar els que sí que en volen.

Dit i fet, estic a punt d'arribar a la meta i com es habitual, veure un slogan de "corrent fem barça" em motiva per esprintar -cada dia suporto menys qualsevol referència al futbol professional- Torno a estar en el grup sub45. Aigua, pera i mandarina i cap a casa.

Negatiu:
Desori en els calaixos
Retalladors en Passatge Bofarull. Al ser tants els que retallaven, al girar en 90 graus, els organitzadors m'indicaven el camí com si m'hagués perdut. Cal dir que, en la segona volta, hi ha hagut tot un seguit de corredors que m'han seguit respectant el traçat sense retallar.
En el Carrer Pacífic, ha hagut algun moment amb una mica de perill per l'estretor.

Positiu:
Cursa relativament "familiar" pel volum de participants
Molt agradable al tenir continus viratges
Organització molt agradable
Un bon detall de que hi hagués samarretes per emprovar.
Bon marcatge dels km tant a terra com en vertical.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada