dilluns, 19 d’agost del 2019

The plastic backlash by Stephen Buranyi


The plastic backlash by Stephen Buranyi

Tue 13 Nov 2018 Last modified on Mon 26 Nov 2018 

Microbeads were only the beginning. The public would soon learn that synthetic fabrics such as nylon and polyester shed thousands of microscopic fibres with each wash cycle. After scientists started showing how these fibres ended up lodged in the guts of fish, newspapers ran articles with headlines such as “Yoga pants are destroying the Earth”, while eco-conscious brands such as Patagonia scrambled for solutions. (…) Then tyres, which are about 60% plastic, were revealed to shed plastic fibres while in motion, potentially more than microbeads and clothing combined. (…)

Les mini perles de plàstic (emprades en cosmètica principalment) foren sols el començament. La gent va comprendre ràpidament que les fibres sintètiques com ara el niló o el polièster deixaven anar milers de fibres microscòpiques a cada bugada. Després els científics varen mostrar com aquestes fibres acabaven dins els budells dels peixos i els diaris van començar a deixar anar titulars com ara “Els pantalons de ioga estan destruint el planeta” mentre eco-companyies com Patagonia cercaven solucions (com ara rentadores que evitaven en un 60% el problema de les microfibres). Més tard es va demostrar que els pneumàtics, que estan fets amb un 60% de plàstic, també deixaven anar microfibres en el seu moviment, potencialment més que les mini perles i la roba juntes.

Plastic meant profit. As one researcher from the Midwest Research Institute, an engineering research firm, wrote in 1969, “the powerful motive force behind the development of the throw-away container market is the fact that each returnable bottle displaced from the market means the sale of 20 non-returns”. In 1965, the Society for the Plastics Industry trade body reported that plastics had entered their 13th straight year of record growth.

Plàstic vol dir profit. Com un investigador del MRI, una companyia de recerca, va escriure el 1969, “la principal causa que va portar al desenvolupament del mercat dels estris d’un sol us fou que cada ampolla retornable retirada del mercat era equiparable al cost de 20 sense retorn.” El 1965, la Societat per la Indústria del Plàstic, un organisme comercial, va reportar que els plàstics havien aconseguit el seu 13è any consecutiu de creixement rècord.

But it also meant rubbish. In the US, prior to 1950, reusable packaging such as glass bottles had a nearly 96% return rate. By the 70s, the rate for all container returns had dropped below 5%. (…)

Però també vol dir brossa. Als Estats Units, abans del 1950, els envasos retornables com ara ampolles de vidre arribava ben bé al 96% de retorn. Cap als anys 70, la taxa de tots els contenidors de retornables va davallar fins a un 5%.

From the start, the industry fought hard against all the proposed legislation. The New York City plastic bottle tax was struck down by the state supreme court the same year it was levied, following a lawsuit by the Society for the Plastics Industry alleging unfair treatment;(…) the congressional ban never got off the ground after lobbyists claimed it would hurt manufacturing jobs.

Des del començament, la indústria va lluitar amb força contra tota legislació. La taxa de la ciutat de Nova York sobre les ampolles de plàstic fou derogada per la cort suprema el mateix any que havia estat implantada d’acord amb una al·legació de la SPI queixant-se de tractament injust; (el mateix va passar amb una legislació ambiental a Hawaii). Les esmenes al congrés no varen continuar tan bon punt els lobbistes varen queixar-se que es podrien perdre llocs de treball.

Having seen off these legislative threats, a loose alliance of oil and chemical companies, along with drinks and packaging manufacturers, pursued a two-part strategy that would successfully defuse anti-plastic sentiment for a generation. The first part of the strategy was to shift responsibility for litter and waste from companies to consumers. Rather than blaming the companies that had promoted disposable packaging and made millions along the way, these same companies argued that irresponsible individuals were the real problem. This argument was epitomised by a 1965 editorial in a US packaging trade journal headlined “Guns Don’t Kill People”, which blamed “the litterbugs who abuse our countryside” rather than the manufacturers themselves.

Veient aquestes amenaces legislatives, una poderosa aliança d’empreses químiques i del petroli juntament amb les d’envasaments van crear una doble estratègia per aconseguir que tota una generació deixés de tenir un sentiment de rebuig cap als plàstics. La primera part de l’estratègia fou fer anar la responsabilitat i la despesa dels residus de les companyies als consumidors. En lloc de culpar a les companyies que creaven els envasaments i guanyaven milions, les mateixes companyies argumentaven que les irresponsabilitats individuals eren el veritable problema. Aquest argument fou santificat el 1965 en un diari de les empreses d’emmagatzematge en un titular ‘Les pistoles no maten a la gent’ (sí, el mateix que ha fet servir Trump després de l’enèsima matança en l’estiu de 2019), que culpava als porcs que abusen del nostre país molt més que als mateixos productors.

To help push this message, companies involved in plastics and other disposable packaging funded non-profit groups that highlighted the consumer’s responsibility for rubbish. One of these groups, Keep America Beautiful (KAB), founded in 1953 and funded by companies including Coca-Cola, Pepsi, Dow Chemical and Mobil, ran hundreds of adverts along these lines. “People start pollution. People can stop it”, stated their 1971 Earth Day campaign. KAB also engaged local civic and community groups to organise cleanups and address what it called the “national disgrace” of litter.

Per ajudar a promoure aquest missatge, les companyies vinculades a la producció de plàstics i altres embolcalls d’un sol us varen crear grups sense ànim de lucre que remarcaven la responsabilitat dels consumidors per la brossa. Un d’aquests grups, Manté Amèrica Bonica (KAB) fundat el 1953 per companyies com ara Coca-Cola, Pepsi, Dow Chemical (20,000 morts i 600.000 afectats a Bhopal 1964) i Mobil, varen posar milers d’anuncis amb l’eslògan “La gent va començar la pol·lució. La gent la pot aturar” i van instaurar, el 1971, la seva campanya del Dia de la Terra. KAB també engegà grups civils locals i comunitaris per organitzar neteges i resoldre el que anomenaven la ‘desgràcia nacional’ de la brossa.

Framing litter as a personal failing was remarkably successful. In 1988, the year global plastic production pulled even with steel, Margaret Thatcher, picking up litter in St James’s Park for a photo op, captured the tone perfectly. “This is not the fault of the government,” she told reporters. “It is the fault of the people who knowingly and thoughtlessly throw it down.” 

Considerar la brossa com una responsabilitat personal tingué un notable èxit. El 1988, l’any que la producció de plàstic va agafar la del acer, Margaret Thatcher, recollint escombraries a St James Park per una foto publicitària, ho va resumir perfectament: ‘Això no és culpa dels governs’, va dir als periodistes. ‘Es de la gent que, tot i ser conscients, ho llencen.’ (la foto en aquest post és de The Telegraph) 

The second part of the industry’s strategy to allay public concern over pollution involved throwing its weight behind a relatively new idea: household recycling. 

La segona part de l’estratègia de la indústria per calmar la preocupació de la gent per la pol·lució implicava posar el pes sobre una idea nova: el reciclatge domèstic.

I no continuo per no sobrepassar els límits de la llicència d’ús de The Guardian. Podeu llegir l’article sencer a:

I escoltar-ho a:

“Courtesy of Guardian News & Media Ltd”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada