divendres, 3 de novembre del 2017

Waldemar Kazak

Cercant informació sobre el general colpista Kornilov em trobo amb una foto seva de 1916. Tenint en la memòria Octubre d'Einsenstein esperava un eslau barbut o similar però em trobo a uns trets asiàtics molt propis d'un cosac. 

A partir d'aquest punt vull aprofundir una mica més en l'actitud dels cosacs durant la revolta d'octubre a Petrograd i em trobo amb un fet curiós. Els cosacs estan molt preocupats perquè el seu gentilici kazak sigui un palíndrom. 

Em fa gràcia -sóc molt ximple jo- i cerco imatges del mot kazak i el que em trobo encara em sobta més. És l'obra d'un pintor rus anomenat Waldemar Kazak

Sóc conscient que m'he despistat bastant de l'objectiu inicial, però és una bona troballa..


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada