dissabte, 24 d’octubre del 2009

Canviar el nom de la connexió inalàmbrica. Canviar SSID

Feia temps que ho volia fer però, com tot, ho anava deixant.

Està molt ben explicat a http://www.joshelu.es/2009/09/21/configurar-wifi-comtrend-ct-536/
com a mínim per a aquest router. Hi ha sols un però que em va possar els pels de punta: quan canvies el nom, si més no a mi m'ha passat, es perd la connexió.

Al mirar d'entrar amb el nou nom, demanava la clau d'accés. Per un miracle inmerescut he recordat on la tinc apuntada i m'en he sortit.

Moraleja: tingues present aquesta dada abans de començar.
Moraleja 2: com es diu moraleja en català?

En resum, el que explica en joshelu per a aquesta modificació és bastant fàcil. Millor en Firefox!!

1) Entrem al router indicant en la barra d'adreces: http://192.168.1.1

2) Ens apareix un editor espantós que ens demana usuari i password. Pels dos admin

3) Hem entrat dins el router. Ara escollim Wireless (a la banda esquerra)

4) Estem dins Basic i ja veiem el SSID (Service Set IDentifier), es a dir, el nom de la nostra xarxa inalàmbrica o WLAN. Simplement el canviem pel que volguem i donem a Save/Apply.

5) Tanquem la pàgina del router.

6) Si ens diu que s'ha perdut la connexió, la tornem a carregar amb el nou nom i ara es quan hem de possar el codi de la connexió.

7) Ja està.

I ara, per si un dia perdo el paperot on tinc apuntada la clau, me la recordo aquí mateix en una forma un xic poètica.

Qui no fou Elies pujà cap el Olimp en un carro amb setze cavalls i dues rodes.

Si algú ho vol desencriptar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada