dissabte, 14 d’agost del 2010

Bilbao (1)

Cinqué dia:

Desprès d'un pobre esmorzar, agafem el cotxe i atravessem la Cantàbria infinita. De fet es fa llarga l'autopista. Esperem trobar un peatge però no apareix. Quina impressió...

Arribem a l'hotel. Xulíssim. Un quatre estrelles força modern. Deixem les maletes i aprofitem per anar a canviar l'oli del cotxe a un Midas. El GPS en Bilbao estava francament agilipollat. Ens equivoquem -o no marca correctament- una sortida i ens fiquem en una autopista amb un embús considerable. Pensem que la Ertzantza està fent un control però és un cotxe bolcat. Superem la prova i el GPS, en un acte de bondat ens retorna a l'eixample de Bilbao just tocant la Catedral de Bilbao, es a dir San Mamés. Al mateix Midas ens recomanen un nou restaurant on dinem la mar de bé. Visitem San Mamés, descobrim la història del Bilbao i recollim el cotxe. El deixem tocant l'estadi i aprofitem per passejar a la vora de la ria. Visitem el Guggenhaim i ens fiquem en el casc antic.

Sopem força bé en la Penya Athlétic i tornem a l'hotel. Anem a recollir el cotxer per aparcar-lo a l'hotel o a prop de l'hotel. Són les 10 de la nit i Bilbao està totalment desert. En la Gran Via pràcticament no hi ha ningú. Arribem al cotxe i mentre el GPS busca i rebusca satèl·lits fem el camí lògic: Gran Via en direcciío al riu i pujar cap el hotel però,.. el maldito roedor del GPS troba satèl·lit i ens diu que hem de girar cua i ficar-nos en l'autopista. Acabem barallats amb el GPS que o ens vol ficar a l'autopista o ens porta a llocs en obres. Al final el desconnectem i fem alló que mai fan els homens: preguntem. Gràcies a les explicacions, conseguim arribar a l'hotel. Hem trigat mitja hora a peu i quasi una hora en cotxe...