dilluns, 13 d’octubre del 2014

Ni me explico ni me entiendes de Xavier Guix

Títol: Ni me explico ni me entiendes. Los laberintos de la comunicación.
Autor: Xavier Guix
Edició: Primera, març 2004
Editorial: Granica
Pàgines: 158
ISBN: 84-7577-991-3

El tema m’interessava però el títol i l’autor em sonaven a auto ajuda i a llibre mediàtic. En la contraportada, Manuel Castells ho deixa força bé. Em vaig atrevir, però… no m’ha captivat gens ni mica i és força estrany ja que en general qualsevol cosa que decideixo llegir acaba agradant-me.

El segon capítol està millor que el primer i el tercer entra amb tems de PNL que –personalment- trobo una mica esotèrics. Per tant, no el considero recomanable tot i que alguna cosa aporta. Pot ser si el torno a llegir d’aquí a un temps sigui més profitós...

A destacar:
Bàsicament la bibliografia a la que fa referència en les notes:

Meharabian, A. Silent messages: Implicit communication of emotions and attitudes. Belmont, CA, Wadsworth, (currently distributed by Albert Meharabian, am@kaaj.com) (1981)

John Shotter, Realidades conversacionales. La construcción de la vida a través del lenguaje, Amorrortu, Buenos Aires 2001

Victor E. Frankl, El hombre en busca de sentido. Herder Barcelona 21 edición, 2001

S.E. Asch, Forming Impressions of Personality

Henri Tajfel, Grupos humanos y categorías sociales, Herder, Barcelna, 1981

Erving Goffman, La presentación de la persona en la vida cotidiana, Amorrortu, Buenos Aires, 4ª ediciónb, 2001


Francisco Mora, Cómo funciona el cerebro, Alianza, Madrid, 2002


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada